LANSARE PROIECT ACREDITARE ERASMUS ÎN DOMENIUL EDUCAȚIEI ȘCOLARE
Număr de referință: 2025-1-RO01-KA121-SCH-000323364

Școala Gimnazială „Căpitan Aviator Mircea T. Bădulescu” are plăcerea de a anunța aprobarea cererii de finanțare depusă în cadrul apelului 2025 al programului Erasmus+, acțiunea KA121-SCH – mobilitate în domeniul educației școlare, cu termen limită 19 februarie 2025.

Prin această finanțare, unitatea noastră școlară  implementează proiectului de acreditare Erasmus+, având în vedere consolidarea calității actului educațional și formarea continuă a cadrelor didactice, precum și creșterea implicării elevilor în contexte internaționale de învățare.

Pe parcursul anului școlar 2025–2026, vor fi desfășurate următoarele activități:

  • o mobilitate de grup pentru 16 elevi, însoțiți de 2 cadre didactice;
  • o mobilitate de tip „Job Shadowing” pentru 2 profesori;
  • 4 cadre didactice vor participa la cursuri de formare profesională în străinătate.

Proiectul beneficiază de o finanțare totală de 33.353 euro, prin intermediul programului Erasmus+ al Uniunii Europene.

Obiectivele acreditării Erasmus+ ale școlii sunt:

  1. Reducerea fenomenului de marginalizare a elevilor cu oportunități reduse, prin implementarea de metode inovative care favorizează incluziunea, aplicate de minimum 70% dintre profesorii școlii.
  2. Creșterea cu 50% a competențelor elevilor din clasele a VII-a și a VIII-a în elaborarea de mini-proiecte dedicate împăduririi și reducerii poluării fonice cauzate de trafic, în contextul Obiectivului de Dezvoltare Durabilă 15 – Viața terestră, cu aplicabilitate la nivel local.
  3. Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice în ceea ce privește integrarea principiilor cetățeniei active în procesul educativ, cu atingerea unui nivel de implicare de 65% dintre profesori, în termen de trei ani.

Prin activitățile propuse, ne dorim să contribuim activ la transformarea educației într-un proces incluziv, responsabil și orientat spre viitor, în care fiecare elev să aibă șansa de a se dezvolta armonios, iar fiecare profesor să devină un agent al schimbării.