LANSARE PROIECT ACREDITARE ERASMUS ÎN DOMENIUL EDUCAȚIEI ȘCOLARE
Număr de referință: 2025-1-RO01-KA121-SCH-000323364
Școala Gimnazială „Căpitan Aviator Mircea T. Bădulescu” are plăcerea de a anunța aprobarea cererii de finanțare depusă în cadrul apelului 2025 al programului Erasmus+, acțiunea KA121-SCH – mobilitate în domeniul educației școlare, cu termen limită 19 februarie 2025.
Prin această finanțare, unitatea noastră școlară implementează proiectului de acreditare Erasmus+, având în vedere consolidarea calității actului educațional și formarea continuă a cadrelor didactice, precum și creșterea implicării elevilor în contexte internaționale de învățare.
Pe parcursul anului școlar 2025–2026, vor fi desfășurate următoarele activități:
- o mobilitate de grup pentru 16 elevi, însoțiți de 2 cadre didactice;
- o mobilitate de tip „Job Shadowing” pentru 2 profesori;
- 4 cadre didactice vor participa la cursuri de formare profesională în străinătate.
Proiectul beneficiază de o finanțare totală de 33.353 euro, prin intermediul programului Erasmus+ al Uniunii Europene.
Obiectivele acreditării Erasmus+ ale școlii sunt:
- Reducerea fenomenului de marginalizare a elevilor cu oportunități reduse, prin implementarea de metode inovative care favorizează incluziunea, aplicate de minimum 70% dintre profesorii școlii.
- Creșterea cu 50% a competențelor elevilor din clasele a VII-a și a VIII-a în elaborarea de mini-proiecte dedicate împăduririi și reducerii poluării fonice cauzate de trafic, în contextul Obiectivului de Dezvoltare Durabilă 15 – Viața terestră, cu aplicabilitate la nivel local.
- Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice în ceea ce privește integrarea principiilor cetățeniei active în procesul educativ, cu atingerea unui nivel de implicare de 65% dintre profesori, în termen de trei ani.
Prin activitățile propuse, ne dorim să contribuim activ la transformarea educației într-un proces incluziv, responsabil și orientat spre viitor, în care fiecare elev să aibă șansa de a se dezvolta armonios, iar fiecare profesor să devină un agent al schimbării.